عروسك باز

عروسك باز

    من عروسك باز هستم . براي عروسك باز بودن سن اهميتي نداره . اينجا با من باشيد تا عروسك بازي كنيم

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
0 تا 100 داروما - داروما چيست و از كجا اومده؟

 

همه چيز درباره عروسك داروما

عروسك داروما براي اولين بار در انتخابي واليبال المپيك ۲۰۲۱ توكيو به تيم هاي راه يافته به المپيك ۲۰۲۱ اهدا شد. طبق اعلام برگزاركنندگان المپيك ۲۰۲۱ تيم هاي المپيكي بايد عروسك را تا پايان المپيك با خود همراه داشته باشند. در ژاپن داروما به عنوان طلسم شانس استفاده مي شود. هر ژاپني كه هدف و آرزويي دارد، يك داروما هم دارد. عروسك داروما كاملاً معادل اين ضرب المثل ژاپني هاست كه مي گويد: “هفت بار زمين بخور ولي هشت بار بلند شو”. در واقع عروسك شانس ژاپني ها معجوني دلنشين از مفاهيم زيبايي چون پشتكار، تلاش، مقاومت و صبر است كه هر كس براي رسيدن به هدف خود به آن نياز دارد.

 

عروسك داروما داليدل

 

اصالت عروسك داروما

اولين داروما در سال ۱۷۶۴ ميلادي ساخته شد. در آن زمان يكي از معابد بوداييان تصميم گرفت تا براي راهبان خود طلسمي نمادين درست كند تا هميشه همراه داشته باشند. اين طلسم يا همان عروسك داروما بايد تمام مفاهيمي كه يك راهب به آن نياز داشت را دربر مي گرفت.

اين مفاهيم عبارت بودند از صبر و تحمل مشكلات، تلاش روز افزون و پشت سر گذاشتن موانع و همچنين بردباري و پشتكار تا رسيدن به هدف. از سويي ديگر طلسم بايد از جنس خود بوداييان مي بود. سرانجام معبد تصميم گرفت تا عروسكي بسازد كه از تصوير يكي از بزرگان بودايي الهام گرفته مي شد. معبد براي اين كار از كشاورزان منطقه كمك گرفت تا با چوب طلسم را بسازد.

 

عروسك بودايي داروما

اين عروسك تقريباً گرد است و از شمايل يك راهب بودايي به نام بودي دارما (Bodhidharma) الهام گرفته شده است. بودي دارما بنيانگذار فرقه زن (Zen) بود. پيروان اين فرقه اعتقاد دارند كه خيره شدن به ديوار باعث آرام شدن ذهن مي شود. اين راهب بودايي فردي بود كه در قرون پنجم و ششم ميلادي مي زيست. برخي او را ايراني و برخي او را از اهالي جنوب هند مي دانند. با اين حال اطلاعات تاريخي قابل اعتماد درباره اصالت راهب وجود ندارد. اطلاعاتي كه از وي در دسترس است با داستان پردازي مردم و افسانه ها درآميخته است.

.

بهترين مرجع فارسي زبان براي تكميل اطلاعات و آگاهي از جزئيات داروما بانك مقالات وبسايت داليدل است كه داليپديا نام دارد. در بخش مقاله هاي سايت داليدل حتماً مطالب مفيدتر و به روزتري را پيدا خواهيد كرد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ




عروسك باز يعني عروسك روسي پوليشي داروما عروسك السا و آنا عروسك دختر كفشدوزكي عروسك ايراني اسلامي



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

ارديبهشت ۱۳۹۹
خرداد ۱۴۰۰
ارديبهشت ۱۴۰۰
اسفند ۱۳۹۹
آبان ۱۳۹۹
مهر ۱۳۹۹


پيوند ها

خريد اپل ايدي به سيب
طراحي سايت
سئو
توليد محتوا
ساخت وبلاگ
اسباب بازي سگهاي نگهبان جديد
اسباب بازي توي استوري
جوكر
اسباب بازي بتمن و سوپرمن
اسباب بازي هري پاتر





 



[ ساخت وبلاگ ]